Thailand - dag 17

 
God jul mina vänner!
Ja idag är det som sagt julafton och den har varit väldigt lugn för min del. Jag är sjuk och har inte orkat gjort speciellt mycket. Vi har solat och badat vid poolen idag, njutit av den fina miljön vi bor i och druckit kokosnöt. Jag tog med mig kameran och gick en sväng runt hotellet, tänkte att jag skulle ta lite kort. Jag möter några trädgårdsnissar som tar hand om alla växter, de kastar med kokosnötter som ska slängas. Jag tänkte inte så mycket på det men när jag tittar rakt över mig ser jag en kille som sitter högst uppe i palmen och kastar ner lösa kokosnötter. Palmen var den högsta av alla och han verkade inte ha några problem med att ta sig upp och ner från den, barfota. Jag blev ganska chockad att han satt högs upp så jag stod princip och gapade. Passade på att ta lite kort på honom och det tyckte han nog var kul. När han kom ner så visade han mig nötterna och jag frågade om man kunde äta dem, lite på skoj eftersom jag vet att man kan göra det. Då hämtade han en stor kniv och öppnade den åt mig så jag fick smaka. Inte världens godaste dryck men det funka. 
 
På kvällen gick åt vi på hotellets resturang , åt soppa då man inte behöver göra någon större ansträngning att äta då. Hade ingen matlust direkt men får hoppas på att den kommer tillbaka. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


Hemsida / Blogg:


Kommentar:


Trackback



Mitt namn är My Isoniemi, jag är 20 år och är just nu bosatt i Norrköping. Jag kommer ursprungligen från Kumla/Örebro där jag är född och uppvuxen. Idag studerar jag andra året på Kultur, samhälle och mediegestaltning vid Linköpings Universitet, inom ett par år får vi se vart medievärlden tar mig.

Besöksräknare fr. 27-04-11
Idag: Denna vecka:
Denna månad:
Totalt:



2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2011
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2012
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2013
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December