Thailand - dag 13

 
Idag hämtade vår tuktuk chafför oss kl 07.00 för att köra oss till bussen mot Thailand. Hela resan tog ca sju timmar och allt gick bra. Det är ganska häftigt att ta sig över gränsen och innan vi fick göra det så var det någon kille som ville ta kort på mig när jag står precis mellan Kambodja och Thailand.
När vi blivit godkända i Kambodja att ta oss över gränsen så gick vi till Thailand, där vi sedan fick genomgå kontroll igen. Sedan åkte vi minibuss till färjan som tog oss till Koh Chang. Flera gånger blev vi stannade av poliser som tittade in i vår buss, kanske letade dem efter någon liten skurk de ville få tag på ;)
 
På färjan fick vi se solnedången. Hela himlen blev alldeles rosa och jag passade på att ta lite kort (läs: väldigt många kort). När vi kom i land så blev vi körda till vårt hotell som vi har här. Det är verkligen jättefint, här kommer vi trivas bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


Hemsida / Blogg:


Kommentar:


Trackback



Mitt namn är My Isoniemi, jag är 20 år och är just nu bosatt i Norrköping. Jag kommer ursprungligen från Kumla/Örebro där jag är född och uppvuxen. Idag studerar jag andra året på Kultur, samhälle och mediegestaltning vid Linköpings Universitet, inom ett par år får vi se vart medievärlden tar mig.

Besöksräknare fr. 27-04-11
Idag: Denna vecka:
Denna månad:
Totalt:



2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2011
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2012
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2013
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December