Kambodja - dag 11

 
S-21 Toul Sleng

 
 
 
Killing Fields
 
Idag hämtade vår tuktuk chafför oss utanför vårt hotell 9.00, vi hade då inte en aing om vad vi skulle få se under dagen. Vårt första stopp blev S-21 Toul Sleng... Det var ett fängelse som fanns under Pol.Pots regi. Det var hemskt att se, mycket var bevarat eftersom det inte är så många år sedan detta fängelse upptäcktes (januari 1979). Alla avrättnings verktyg fanns kvar, lika så många många kranier. Det var endast 14 fångar som överlevde denna tortyr, två av dem fick vi träffa idag. 
 
Vårt nästa stopp blev att besöka Killing Fields. Hit fördes trehundramiljoner människor för att avrättas, barn och vuxna. Vi fick gå runt på området och samtidigt lyssna på en ljudberättelse som vi fick höra via en slags spelare med hörlurar. Vi fick bland annat höra alla hemska historier om hur de dödade spädbarnen inför sina mödrar och om alla de vallgravar som finns på området.  Även här fanns mycket bevarat, skellett och kläder dyker fortfarande upp efter regnperioden...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


Hemsida / Blogg:


Kommentar:


Trackback



Mitt namn är My Isoniemi, jag är 20 år och är just nu bosatt i Norrköping. Jag kommer ursprungligen från Kumla/Örebro där jag är född och uppvuxen. Idag studerar jag andra året på Kultur, samhälle och mediegestaltning vid Linköpings Universitet, inom ett par år får vi se vart medievärlden tar mig.

Besöksräknare fr. 27-04-11
Idag: Denna vecka:
Denna månad:
Totalt:



2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2011
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2012
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2013
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December