Kambodja - dag 10

 
Vid 12-tiden idag började vår resa mot Kambodja, det blev en lång bussresa på ca 7 timmar. Det gick bra att sitta i bussen under så lång tid, dock att inte airconditionen fungerade som den skulle...Efter ett par timmar fick vi kliva av i Vietnamn för att gå igenom imigrationen och sedan åkte vi över ett område (som jag tror inte tillhör någon av dem) för att sedan gå av igen för att få komma över gränsen. De hade fått våra pass och de ropade upp en efter en att man fick gå framt ill någon man som tog fingeravtryck. De ropade inte upp "My" utan de ropade "Elin" som är mitt andranamn. Tror inte att de förstod att jag hette My, eller så kunde de bara inte säga det. Jag vet inte, men in i landet kom jag för det!
 
När vi kom fram till hotellet frågade vi om vi hade fått twin bed. Tyvärr så hade de inte ett sådant rum till oss, utan ett annat. När vi kommer in så ser vi en enoooorm säng. Den var över 3,20 meter bred och 2.20 meter djup, en riktig monstersäng, kan ju inte klaga på denna säng direkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


Hemsida / Blogg:


Kommentar:


Trackback



Mitt namn är My Isoniemi, jag är 20 år och är just nu bosatt i Norrköping. Jag kommer ursprungligen från Kumla/Örebro där jag är född och uppvuxen. Idag studerar jag andra året på Kultur, samhälle och mediegestaltning vid Linköpings Universitet, inom ett par år får vi se vart medievärlden tar mig.

Besöksräknare fr. 27-04-11
Idag: Denna vecka:
Denna månad:
Totalt:



2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2011
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2012
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2013
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December