24/12/10 - Dag 2 - Julafton

 
Först och främst vill jag hälsa alla som läser detta en god jul! 
Idag är det som sagt julafton, och denna jul kommer inte bli som någon annan, jag har aldrig tidigare firat jul utanför Sverige. Så för att göra dagen lite speciell så har jag och pappa åkt på en elefantridning. Klockan nio hämtade en minibuss upp oss vid hotellet, för att ta oss till elefantvillage, där dagens tur skulle börja. Vi startade med elefantridning i en timma, vi fick under tiden uppleva ganska många olika miljöer som var otroligt fina. Vi red igenom bland annat en liten by där det faktiskt bodde människor, barnen sprang och lekte och tjoade, det var roligt att se.

När vi varit uppe på elefanten i en timma så var det dags att gå en tur genom djungeln. Jag var lite rädd att jag skulle se någon hems spindel, och det gjorde jag faktiskt. En illgrön liten jäkel. Det gick ändå bra, jag svimmade inte så det känns skönt. När vi var en bit inne i djungeln kommer det en apa flygandes från träden. Apan var väldigt tam och de hade döpt den till Tony.
 
När vi gått en stund i djungeln så kom vi fram till en plats där de tillverkar thaisilke. Vi fick se hur hela verksamheten gick till, från att de är larv till tyg. Apan Tony hade vart med förr, det märkte man, han tyckte nämligen om att äta dessa larver, något som inte var så poppulärt från tilverkarnas sida...
 
Sedan fick vi åka på en stor flotte som tog oss till andra sidan sjön. Även där var Tony i farten, vi fick mata fiskarna i sjön med fiskmat och även den gillade Tony att stoppa i sig. När vi var framme på andra sidan så fick vi åka Oxe. Det känndes ganska vingligt att sitta på ett släp gjort i trä, känndes som hela bygget skulle falla ihop när oxarna fick upp farten.
 
När vi kom hem så la sig pappa och jag vid poolen. Jag får inte bada innan brännskadan har läkt, det kan lätt bli infekterat och det vill jag inte. 
 
Dagen avslutades med mycket god mat och fyrverkerier!

Trackback



Mitt namn är My Isoniemi, jag är 20 år och är just nu bosatt i Norrköping. Jag kommer ursprungligen från Kumla/Örebro där jag är född och uppvuxen. Idag studerar jag andra året på Kultur, samhälle och mediegestaltning vid Linköpings Universitet, inom ett par år får vi se vart medievärlden tar mig.

Besöksräknare fr. 27-04-11
Idag: Denna vecka:
Denna månad:
Totalt:



2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2011
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2012
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2013
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December