Min resa till Thailand

Canon EOS 550d + Canon EF-S 18-55MM 1:3.5-5.6 IS

Nattbussen till Arlanda går snart, om en stund kör Marcus in mig till Örebro. I morgon 08:25 går mitt flyg till Ukrainas huvudstad, Kiev. Därifrån fortsätter jag min resa till Thailand, där pappa väntar på mig.
Torsdag natt, svensk tid, kommer jag vara framme i Thailand. Då är det tidig morgon i Thailand. För att klara av jetlagen så hoppas jag att jag kan sova några timmar under resan.


Uppdatering...

Jag har nog aldrig frusit så mycket i hela mitt liv. Att vara ute, i så många minusgrader, iklädd i sommarkläder tog nästan kål på mig, trots att jag bara var ute i någon enstaka minut. Jag klev fruset på en ganska tom buss, satte mig skönt i stolen, somnade, och vaknade framme på Arlanda. Väl framme så bad busschaffören om ursäckt för att det hade varit så kallt i bussen, eftersom det var -26 grader ute så var det svårt för bussen att bli varm. Jag klev av bussen för att ta mig in till terminal 5, åter igen var jag tvungen att gå ut, nu känndes det ännu kallare...

Jag hade lite tid att spendera på Arlanda, eftersom jag var där i så god tid. Efter en timma kunde jag gå till inchekningen, det var lite problematiskt med självinchekning, så efter mycket om och men fick jag göra det den traditionella vägen.
Jag passade på att äta lite, flygplansmaten brukar inte vara så specielt lockande...

Flygresan till Kiev gick bra. Det var lite problem med platserna, mannen brevid mig blev inte nöjd och tänkte lägga skulden på mig, men han kunde gott sitta där när han var så otrevlig. Väl framme så var det lite av en katastrof. Det var dålig hänvisning och jag hade ärligt ingen aning om vart jag skulle ta vägen. Det gäller att vara smart, så jag fäste blicken på en svensk barnfamilj som jag hörde skulle till Thailand, för att kunna se vart de tog vägen. Tiden gick och jag blev allt tröttare, jag fick stå och trängas med alla andra människor i jag vet inte hur lång tid. Det fanns inte en klocka, och jag visste inte heller om det var någon tidsskillnad. När jag väl kom fram till säkerhetskontrollen så var det knappt någon kontroll, det satt en människa som skulle skanna flera hundra människors handbagage. Det värsta var att han knappt brydde sig, det var lite skary, jag hade kunnat tagit med mig vad som helst in på flyget känndes det som.

Tillslut kom jag fram till gaten, 13:10 var insläppet och jag kom precis i tid. Jag satte mig vid gaten och väntade. Jag väntade och väntade, och klockan tickade. När flyget skulle ha gått för sisådär 15 minuter sedan så började jag fundera på om detta verkligen stämmde. De sa ingenting om att det var försenat, och helt plötsligt så bärjar de ta ombord andra människor som skulle med något annat flyg, vid min gate. En stund senare så såg jag på en tvskärm att det var påstigning till Bangkok vid en annan gate, fotrfarande hade jag inte fått någon information om detta. Tur så såg jag det på skärmen, det är väl så systemet fungerar där, man får ta reda på allt själv, så de slipper informera...

Jag fick en plats vid fönstret. Jag sov nästan hela resan, något som jag kanske inte borde ha gjort. När man kommer till Thailand så måste man skriva på ett visum papper, som jag inte fick på planet, då jag sov. Jag fick virra runt på Bangkoks flygplats i stället för att leta rätt på ett sådant papper, tillslut så fick jag tag på ett.
Sedan var det dags att leta reda på stället där jag kunde boka buss till Pattaya. När jag hittat det, så fick jag vänta en stund, eftersom det var så tidigt på morgonen så hade det inte öppnat än. Jag hade sälskap under tiden, det var en indisk man runt 40års åldern. Han var trevlig, nästan för trevlig då jag knappt fick hålla i mitt eget bagage. Jag träffade även en Iransk man, fast denna gång på bussen, som jag fick dras med hela vägen till Pattaya. Han bakade bröllopstårtor och ville mer än gärna baka min tårta när jag gifter mig, så jag fick hans nummer...

Kommentarer
josefine
2010-12-22 | 00:19:11
http://osin.blogg.se/


sv; va roligt att du är med. Vinnaren kommer upp imorgon. Skriver till dig då :)

fotograf ottilia lindell
2010-12-22 | 10:38:06
http://lindellottilia.se


AAAAAH! Nu blir man ju inte liiite avundsjuk. Värme, sol, bad OCH en massa fräna fotolocations. GAH! Ska bli kul att kika in här sen och se alla bilder. Ha det så fint!



Svar: Uschja, under -20 är inte att leka med. SJUKT kallt.

Michaela / foto, design och vardagsliv
2010-12-22 | 14:05:05
http://soeticz.webblogg.se/


svar;

gu va skönt! vill också på semester :)

hoppas att det går bra att resa dit och att du har skoj där :D

EMMA - FOTO
2010-12-22 | 18:11:01
http://inhatewetrust.blogg.se/


Sv: Tack så mkt söta du =)

Martin The Edge
2010-12-22 | 20:14:02
http://edgeman.blogg.se/


Hej!



Vad händer på bloggen just nu?



Jo: Fototävling för hundägare - Veckans blogg julspecial där man kan vinna länkning & gästinlägg.



Önskar dig för övrigt en fortsatt härlig kväll!

Rebecka
2010-12-22 | 20:26:52
http://myworldinphotographs.blogg.se/


Svar: hmm, njaa jag vet inte, men lemurer är väldigt fina! :P

josefine
2010-12-22 | 23:44:23
http://osin.blogg.se/


Vinnaren av dagens (gårdagens) blogg är uppe! In och kika om det är du! Annars har du en ny chans på måndag :)

LIENE
2010-12-23 | 09:05:13
http://lienesblogg.blogg.se/


vad många åker till Thailand:O men antar det är jättehärligt där. Jag vill också till något varmt land fast efter jul och nyår.

ser fram emot bilderna sen:)

Jossi
2011-01-04 | 11:54:58
http://josefineaspeteg.webblogg.se/


Jag har varit på Gran canaria! :D jaha okej, hihi men åkte du dit själv o mötte han där nere för lät som du flög själv oså? läskigt :D haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


Hemsida / Blogg:


Kommentar:


Trackback



Mitt namn är My Isoniemi, jag är 20 år och är just nu bosatt i Norrköping. Jag kommer ursprungligen från Kumla/Örebro där jag är född och uppvuxen. Idag studerar jag andra året på Kultur, samhälle och mediegestaltning vid Linköpings Universitet, inom ett par år får vi se vart medievärlden tar mig.

Besöksräknare fr. 27-04-11
Idag: Denna vecka:
Denna månad:
Totalt:



2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2011
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2012
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2013
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December