26/12/10 - Dag 4 - Branden

 
Idag på morgonen låg vi vid poolen en stund. Det var varmt och härligt! När vi gick därifrån så tyckte jag att jag blev väldigt sotig på armarna. Jag sa det till pappa och han sa att det var vanlig smuts som är i luften. En stund senare inne på hotellrummet så kollade jag ut för att jag tyckte det luktade bränt. Det flög massor med aska i världens fart. Jag ville knappt gå ut på balkongen för den var alldeles svart av sot. Jag hämtade mina skor och gick ut. Massor med rök såg jag, jag var tvungen att kolla så det inte var vårt hotell som brann. Jag sprang iväg och kollade från en "utsiktsplats" på den sidan av hotellet röken kom ifrån. Då såg jag att det var gräset som brann nedanför. Thailändarna eldar lite hur som helst och jag tror denna brand var anlagd, fast den fick lite överstyr.
 
 
Eftersom det brann så mycket så tyckte vi det var säkrast att åka iväg en stund. Då åkte vi till ett undervattenakvarium och kolla på hajar och massor med andra fiskar. Det gick ganska snabbt att gå igenom akvariumet så efter det åkte vi till en plats där det kommer att vara nyårsfirande. De hade gjort det jättefint, som ni kan se på den andra bilden. Där kommer vi troligtvis spendera våran nyårsafton!
 
 

Trackback



Mitt namn är My Isoniemi, jag är 20 år och är just nu bosatt i Norrköping. Jag kommer ursprungligen från Kumla/Örebro där jag är född och uppvuxen. Idag studerar jag andra året på Kultur, samhälle och mediegestaltning vid Linköpings Universitet, inom ett par år får vi se vart medievärlden tar mig.

Besöksräknare fr. 27-04-11
Idag: Denna vecka:
Denna månad:
Totalt:



2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2011
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2012
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2013
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December