31/12/10 - Dag 9 - Gott nytt år

Nyårsafton spenderades nere vid hamnen. Vi var där vid åtta tiden, ville vara i god tid så vi kunde gå runt lite och kolla på marknaden.  När vi var trötta i benen så gick vi och satte oss på stranden. Det var mycket folk där och många höll på med att skicka upp "ljustält" i luften. Det verkade vara lite lurigt att få upp dem i luften, vissa hamnade i träden och jag höll vid ett antal tillfällen få håret uppeldad, tur så är jag så snabb så jag han springa iväg, hehe. Hela himlen var full av små prickar, de var ljusen de skickat upp. Det var säkert flera hundra ljus som lös upp himlen.
 
Det smällde även raketer (innan tolvslaget) mitt på stranden där vi satt. Jag höll på att få hjärtstillestånd av alla smällar, vilket ljud som kommer från dem! Det blev inte bättre när det var en raket som inte flög uppåt, utan smällde mitt på stranden, och vi fick springa där i från. Vi satte oss en bit bort, jag ville vara där eftersom då kunde man se så fint det var med alla raketer över vattnet och så.
Vi satt kvar och hjärtat stannade inte. Vid tolvslaget så var det en väldigt vacker raket show. Har aldrig sett så mycket raketer på en och samma gång. Det var verkligen jätte vackert!
 
Runt halv ett skulle vi hem, och det skulle tydligen alla andra också. Det blev kaos och folk puttades och trängdes. Det blev stopp och jag höll på att bli mos. Vi hittade en plats där vi kunde stå, upptryckta mot en vägg. Vi ville vänta och se om det blev bättre, för ihjältrampade ville vi inte bli. Vissa ville in mot hamnen och andra ville därifrån... En timma senare tog vi oss därifrån och började leta efter en taxi tillbaka till hotellet. Det kom ingen taxi på nästan en timma. Eller det kom massor med taxibilar, men alla var privat så då får man inte åka med. Vanligtvis så går det hela tiden taxi till stället där vi bor, men inte idag.
Vi kom hem till slut, det kom en vanlig taxibil (som vi har i Sverige) som körde oss till hotelldörren!

Filmade mest idag, så det blev inte mycket bilder... Men det fick bli en bild på en avmålad mig, på ljusen och en bild från hotellet =)

Gott nytt år på er alla!

Trackback



Mitt namn är My Isoniemi, jag är 20 år och är just nu bosatt i Norrköping. Jag kommer ursprungligen från Kumla/Örebro där jag är född och uppvuxen. Idag studerar jag andra året på Kultur, samhälle och mediegestaltning vid Linköpings Universitet, inom ett par år får vi se vart medievärlden tar mig.

Besöksräknare fr. 27-04-11
Idag: Denna vecka:
Denna månad:
Totalt:



2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2011
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2012
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2013
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December