Vietnam - dag 9

Idag har vi varit på utflykt på Mekongdeltat floden som finns här i Vietnam. Det har varit en spännande dag och vi har fått sett en hel del av naturen som finns här, inte bara alla åtta miljoner motorcyklar som finns i Ho Chi minh staden. Det är faktiskt åtta miljoner, det sa vår guide till oss idag. Det är även nio miljoner invånare som bor i staden, alltså nästan hela Sverige i en stad, inte konstigt att jag tyckte det var mycket folk...

Vi började dagen med att åka buss i två timmar till att koma fram till platsen där vi skulle kliva på båten. Det var en lite större båt (båten brevid krokodilen) som vi åkte på till alla öar vi besökte. Vid varje stopp fick vi se och äta olika saker, bland annat kokosgodis och frukt. På första stället vi gick i land på sa jag till pappa "hoppas det inte finns några äckliga kryp här". Jag tittade mig runt just där och konstaterade att det såg ut att vara lugnt. När vi gått in en bit på ön så sitter den där, en STOR spindel i sitt nät. Spindeln var större än en tennisboll med benen och ja nu tar jag inte i, jag menar det verkligen, den var stor! Jag tog faktiskt ett kort på den, men vill inte lägga upp den eftersom jag tror det är bäst att låta bli. Jag trodde själv att jag skulle svimma där ett tag, men det gick bra. Det kändes overkligt, har alltid varit rädd för spindlar men när den väl var där så gick det bra... Fast jag avskyr dem fortfaramde!
I slutet av dagen så fick vå åka en lite mindre båt. Har alltid tyckt att dett sett så häftigt ut när jag har sett det på bilder, så det var spännande att få uppleva. Det var en bra dag här i Vietnam, i morgon åker vi till Cambodia.