THAILAND - DAG 1

 
Nu har äntligen min resa startat. Idag kl. 14.59 landade mitt flyg i Bangkok (lokal tid). Jag hade ont om tid, då jag skulle med en buss kl. 16.00 till Pattaya. Då jag satt längst bak i flygplanet och 419 andra personer gärna ville ut innan mig så tickade klockan på. Allt flöt på bra efter det, väskan kom snabbt och jag hann förflytta mig till våningen där bussarna går ifrån och jag hann. Skönt det!

Bussresan tog tid, till Pattaya tåg det ca 1,5 timma men efter jag bytt till en minibuss som skulle ta mig till Pappas lägenhet så gick det inte så fort. Det var jättemycket trafik, så fick spendera någon timma i den också.
 
När jag väl kom fram så slängde jag i mig lite mat som pappa hade ordnat, sedan åkte vi iväg på marknad. Där spenderade vi några timmar på att bara gå runt. Jag tog fram kameran en stund och tog lite bilder, måste dokumentera allt!

Nu är klockan 23.40 lokal tid, men hemma i Sverige är den bara 17.40 så jag får se om jag kan sova något. Pappa har redan somnat, och jag ska försöka att göra desamma.
Godnatt!
 

Kommentarer
Nettan
2012-12-08 | 17:58:37


Gu va härligt!! Kan känna dofterna från marknaden:) saknar....

Annika NGF
2012-12-09 | 09:09:49


Jag var i pattaya förra året =) Finns många halvdagsutflykter från pattaya som var superbra. tiger zoo, undervattensakvarie, krokodilfarm osv....
Hur länge ska du stanna i pattaya?

Svar: Jag har varit på alla de ställena förut, får se om jag åker till någon av dem i år =) På tisdag ska vi åka iväg till andra ställen, men vi kommer tillbaka till Pattaya den 25 december, då är vi här i 5 dagar till innan vi åker till Bangkok.
My Isoniemi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


Hemsida / Blogg:


Kommentar:


Trackback



Mitt namn är My Isoniemi, jag är 20 år och är just nu bosatt i Norrköping. Jag kommer ursprungligen från Kumla/Örebro där jag är född och uppvuxen. Idag studerar jag andra året på Kultur, samhälle och mediegestaltning vid Linköpings Universitet, inom ett par år får vi se vart medievärlden tar mig.

Besöksräknare fr. 27-04-11
Idag: Denna vecka:
Denna månad:
Totalt:



2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2011
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2012
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2013
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December