Malaysia - dag 5

 
Idag har det varit en händelserik dag. Vi har sett mycket av Kuala lumpur, vilket är väldigt roligt. 
Vi startade dagen med hotellfrukost. Vi visste inte vad vi skulle förvända oss riktigt, men det var ingen succè om jag säger så. Den Malaysiska maten tilltalar inte mig speciellt mycket, den är inte så lik thaimaten som är så god, vilket är mycket synd! 
 
Efter frukosten så besökte vi den vietnamesiska ambasaden för att se till att vi kommer in i landet när vi ska dit om två dagar. Allt gick bra där och vi tog en taxi in till city. Han släppte av oss vid ett stort shoppingcentrum som enbart bestod av märkesbutiker, vi var bara inne där lite snabbt, tycker det är mycket roligare att gå i affärer som man faktiskt kan handla i. Vi gick runt lite i staden, tills vi tröttnade och tog sky train till Kuala Lumpur Tower där vi åkte 250m upp för att titta på utsikten. När vi väl var nere på marken igen så började det regna. Det är fortfarande regnperiod i Malaysia så det regnar i princip varje dag här denna tid på året. Vi tog då en taxi till hotellet där vi stannade tills regnet lugnat sig. 
 
Pappa började diskutera vädret i olika länder med taxichaffisen, och de började prata om Sverige och snö. Taxichaffisen säger efter en stund "jag måste bara fråga, kommer snön från himlen? Är det samma som regn?" Han hade ingen uppfattning om vad snö är, det enda var att han hade sett på tv om det och sedan visade han en bild i tidningen från Indien där det har snöat. Världen kanske trots allt inte är så liten, om människor här inte vet vad snö är...
 
På kvällen åkte vi till Chinatown där vi gick runt i olika små butiker och sedan tittade vi igenom marknaden. Vi letade även efter ett ställe där vi kunde äta, efter en lång lång letan så hittade vi ett västerländskt ställe där vi kunde äta, äntligen blev jag mätt...
 
Det har blixtrat något enormt nu när vi kom tillbaka från hotellet, åskar gör det också för den delen. Hoppas vädret blir bättre i morgon då vi ska se mer av staden. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


Hemsida / Blogg:


Kommentar:


Trackback



Mitt namn är My Isoniemi, jag är 20 år och är just nu bosatt i Norrköping. Jag kommer ursprungligen från Kumla/Örebro där jag är född och uppvuxen. Idag studerar jag andra året på Kultur, samhälle och mediegestaltning vid Linköpings Universitet, inom ett par år får vi se vart medievärlden tar mig.

Besöksräknare fr. 27-04-11
Idag: Denna vecka:
Denna månad:
Totalt:



2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2011
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2012
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2013
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December