20/01/11 - Dag 29 - Tornet

Idag så åkte vi upp i ett jätte högt torn som var nästan 200 meter högt. Där uppe är det jättefin utsikt över Pattaya. Tyvärr så var det ganska disigt i dag så utsiktskorten blev inte bra men visar en i alla fall.
Man åkte hiss upp till 55:e våningen, sedan fick man gå upp en trappa för att komma till 56:e våningen. Därifrån kunde man även välja sitt färdsätt ner. Som ni ser på den översta bilden så kunde man åka i en tunna ner om så önskades. Man kunde även hänga i en sele och nästan flyga ner. Det fanns också ett tredje alternatvi som jag valde, att stå upp i en korg. Det var ganska läskigt för det gungade en del och det gick ganska fort. 200 meter är högt upp och jag lovar att det känns när man står i korgen och sedan så tittar man ner och människorna ser ut som myror.
 
Jag överlevde nedfärden och pappa och jag promenerade längs stranden tillbaka mot hotellet. Jag passade på att fota lite, bland annat en thailändsk skata som ni kan se på den näst sista bilden, de är inte speciellt lika våra... Fotade även en väldigt söt duva samt lite blommor.
 
 
I kväll åker jag mot flygplatsen, 21.00 går bussen till Bangkok. Vid 01.05 går mitt flyg till Kina.

Trackback



Mitt namn är My Isoniemi, jag är 20 år och är just nu bosatt i Norrköping. Jag kommer ursprungligen från Kumla/Örebro där jag är född och uppvuxen. Idag studerar jag andra året på Kultur, samhälle och mediegestaltning vid Linköpings Universitet, inom ett par år får vi se vart medievärlden tar mig.

Besöksräknare fr. 27-04-11
Idag: Denna vecka:
Denna månad:
Totalt:



2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2011
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2012
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2013
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December