16/01/11 - Dag 25 - Tillbaka i Pattaya

 
Vid fem tiden i morse kom vi till bussterminalen i Bangkok. Egentligen skulle vi åkt med en buss som gick direkt till Pattaya men den var full, så vi fick åka till Bangkok. Därifrån tog vi en buss som tog oss till Pattaya.
 
 
När vi var framme på hotellet så började jag packa upp min väska jag hade med mig och pakcade den stora väskan som jag hade kvar här på hotellet. Jag har så mycket grejjer med mig hem, har ingen aning om hur jag ska få med mig allt...
 
 
Gick och la mig vid poolen. Det var ganska skönt, hos Phoang finns det ingen pool eller något hav att bada i. Vi gick och stoppa i oss lite mat och sedan gick jag och la mig vid poolen igen. Brukar annars bara ligga ca 2 timmar där men jag var trött efter bussresan så jag behövde vila lite, och varför inte passa på att vara i solen då? Två flugor i en smäll.
 
 
På eftermiddagen så åkte vi till Pappas kompis och hans fru. De hade nyss gift sig så vi satt hemma hos dem och kollade på lite bilder. Den översta bilden är tagen från deras balkong.
På kvällen åkte vi tillsammans med dem på helgmarknaden. Vi tappade bort dem efter fem minuter så sedan gick jag och pappa själva där.
 
 
Kyckling med cashewnötter är min nya favvorit mat. Åt det varje dag när vi var i Krabi. Så nu tänkte jag prova om det var lika gott här i Pattaya. Det var det! Jag måste lära mig att laga den maträtten, om jag lyckas, kommer jag leva på det resten av mitt liv.

Trackback



Mitt namn är My Isoniemi, jag är 20 år och är just nu bosatt i Norrköping. Jag kommer ursprungligen från Kumla/Örebro där jag är född och uppvuxen. Idag studerar jag andra året på Kultur, samhälle och mediegestaltning vid Linköpings Universitet, inom ett par år får vi se vart medievärlden tar mig.

Besöksräknare fr. 27-04-11
Idag: Denna vecka:
Denna månad:
Totalt:



2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2011
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2012
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2013
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December