09/01/11 - Dag 18 - Djungeltur + vattenfall

I går efter vi hade kommit hem från båtturen så gick vi runt i Ao Nang och kollade runt vad det fanns och göra. Jag hittade en brosyr där det stod om elefantridning och om något vattenfall som var 40+ grader. Jag tyckte det lät ganska bra så jag och pappa åkte iväg på detta.
 
Dagen började med att det kom en liten buss och hämtade upp oss på hotellet. Sedan åkte vi till elefanterna. Vi började med att rida en tur på elefanterna, våran var jätte stor... Det satt en liten söt gubbe som var minst hundra bast uppe på elefantens huvud. Efter ca 10 minuter så hoppade han ner, fyy vad nervös jag blev. Våran elefant tog täten och jag höll på att smälla av. Söta gubben gick där nedanför och traskade runt. Vissa av "förarna" på de andra elefanterna hoppade också ned, men de hoppade upp efter en liten stund igen. Men det gjorde inte våran.
Efter ca 40 minuter kom vi till ett vattenställe där elefanterna skulle bada lite. Alla elefanter gick lungt och försiktigt ner i vattnet (med föraren på). Jag höll på att smälla av åter igen när jag upptäckte att våran elefant var på väg att traska ned i vattnet han med, medan våran lilla gubbe stod 10 meter bort och knappade på vår kamera. Elefanten gick ned i vattnet, inte så långt som tur va. Gubben pratade med elefanten och elefanten vände sig om mot kameran så gubben kunde ta ett kort på oss. Han var den enda av alla som tog kort på oss i vattnet, det är jag glad över för de var den finaste platsen.
 
När vi ridit klart så bjöd de på frukt. När vi smaskade i oss allt så satte vi oss i bussen och åkte vidare till vattenfallet. Det var jättefint där, och vattnet var otroligt varmt. Jag trodde jag skulle bränna mig när jag klev ned. Vattnet kom från bergen och jag har ingen aning om hur de kunnat bli så varmt. Det var jättesköt att sitta där mitt i vattenfallet och njuta. Trodde nästan att jag var på spa. Har aldrig vart på spa, så det är kanske så det känns, jag vet inte.
 
När vi kommit hem från denna upplevelse så gick vi en tur i Ao Nang. Jag fotade lite. Jag gillar de fina båtarna. Passade på att göra ett hjärta i sanden och fota det tillsammans med den fina bakgrunden. Det blev ett fint kort som jag är nöjd med.
 
Sedan tog vi oss en tur till Krabi stad. Det var väldigt dött där. Eftersom det var söndag så hade de tydligen stängt nästan alla affärer. Det tycker jag var väldigt konstigt för så har det inte varit på något ut av de andra ställen jag har varit på. Men Men.
Jag fann i alla fall en liten matkiosk som var öppen. Hon serverade friterad potatis på pinne. Det blev som en skruv på pinnen och när den var färdigfriterad så fick man välja vilken krydda man ville ha på. Det fanns flera stycken att välja på och jag valde ost. Det är konstigt att det inte finns mer av detta på fler ställen, för det var verkligen mums!

Trackback



Mitt namn är My Isoniemi, jag är 20 år och är just nu bosatt i Norrköping. Jag kommer ursprungligen från Kumla/Örebro där jag är född och uppvuxen. Idag studerar jag andra året på Kultur, samhälle och mediegestaltning vid Linköpings Universitet, inom ett par år får vi se vart medievärlden tar mig.

Besöksräknare fr. 27-04-11
Idag: Denna vecka:
Denna månad:
Totalt:



2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2011
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2012
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2013
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December