06/01/11 - Dag 15 - Bangkok dag 2

 
Det första som stod på schemat idag var frukost. Jag har inte ätit frukost på hela semestern. Hemma tar jag med mig en macka och äter den vid tio tiden, då jag är hungrig. Nu gick jag upp ur sängen och gick direkt och stoppade i mig frukost. Det fanns jättemycket att välja på, men jag var inte direkt sugen...
Vi hade jättefin utsikt över Bangkok, uppe från 43:e våningen. Första bilden (inte så vacker, men ville visa utsikten) så lite utsikt.
 
 
Efter frukosten blev jag sängligande. Jag mådde fruktansvärt illa. Men jag vill inte spendera min semester på hotellrummet så jag klev upp efter en timma. Vi åkte då på en båttur i Bangkoks flod. Det var väldigt fint. varmt och skönt att sitta i båten och titta på utsikten. Men illamåendet, blev inte bättre av att det gungade. Sjösjuka + illamåendet sen innan = ingen bra kombination.
 
 
På måndag ska vi åka till Sakon Nakhon, hem till Phoang (pappas sambo har sitt hus där). Vi ska åka en nattbuss som tar ungefär 10 timmar. Så vi åkte då och köpte biljetter till bussen. Vi ville vara säkra på att vi skulle få platser i bussen även fast det är så lång tid kvar, men vi åker ju till Krabi i morgon och där kan vi inte köpa några biljetter.
 
 
Nu har jag packat ihop min resväska. I morgon tidigt så ska jag ut på marknaden som är här utanför hotellet (Bangkoks största klädmarknad). Det är jättestort och jag vet inte hur mycket jag kommer hinna med. Men det är någonting jag ser fram emot!

Trackback



Mitt namn är My Isoniemi, jag är 20 år och är just nu bosatt i Norrköping. Jag kommer ursprungligen från Kumla/Örebro där jag är född och uppvuxen. Idag studerar jag andra året på Kultur, samhälle och mediegestaltning vid Linköpings Universitet, inom ett par år får vi se vart medievärlden tar mig.

Besöksräknare fr. 27-04-11
Idag: Denna vecka:
Denna månad:
Totalt:



2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2011
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2012
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2013
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December