05/01/11 - Dag 14 - Bangkok dag 1

 
Tidigt i morse så tog jag och pappa bussen från Pattaya, staden där jag har tillbringat mina 12 dagar i till huvudstaden Bangkok. Här ska vi vara till fredag eftermiddag.
 
 
När bussen var framme på flygplatsen i Bangkok så förflyttade vi oss till delen i Bangkok där vårat hotell ligger. Vi åkte sky city först och sedan tunnelbana. Båda är som tåg, vet inte riktigt skillnaden på dem.
När vi var framme vid hotellet (På den första bilden så kan man se vårat hotell) så lämnade vi vårat bagage och sedan gick vi ut på en liten rundtur. Vi kunde inte checka in på hotellet försen klockan 13.00, och klockan var bara 10.00 så vi hade lite tid på oss.
Vi gick och åt och kollade runt i ett jätte stort "media" varuhus (se tredje bilden). Det fanns jättemycket saker. Köpte några skivor som jag kan bränna över mina bilder på. Lila skivor =)
 
 
Vi gick sedan och checkade in. Fick ett rum med utsikt över Bangkok, dock kunde man inte gå ut på balkongen. De är väl rädda att man ska hoppa ner från 30:e våningen som vi bor på.
 
 
Vi tog oss en tur till China Town som låg ganska långt bort från vårat hotell. vi åkte lite tåg och sedan så gick vi jätte lång och då var vi framme. Vi såg ett jättestort tempel som vi tänkte gå in i. Jag blev nekad, jag hade för lite kläder på mig (hade ett linne och shorts). Måste ha på mig en tröja nästa gång som täcker mina axlar, och ett par lite längre byxor.
 
 
Nu så sitter jag inne på hotellet. Klockan är nästan 23.00 och jag måste strax lägga mig. I morgon går vi upp tidigt för att äta frukost här på hotellet. Har inte ätit frukost en enda gång sedan jag kom hit, så vi får se om jag får ner någonting.

Trackback



Mitt namn är My Isoniemi, jag är 20 år och är just nu bosatt i Norrköping. Jag kommer ursprungligen från Kumla/Örebro där jag är född och uppvuxen. Idag studerar jag andra året på Kultur, samhälle och mediegestaltning vid Linköpings Universitet, inom ett par år får vi se vart medievärlden tar mig.

Besöksräknare fr. 27-04-11
Idag: Denna vecka:
Denna månad:
Totalt:



2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2011
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2012
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2013
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December