29/12/10 - Dag 7 - Flytande marknad

 
I dag har vi varit på en "flytande marknad". Det var inte som en vanlig marknad, utan de som sålde satt i båtar som de flöt runt med. Det var mest mat av alla de sorter i båtarna, men det fanns även mycket mer som erbjöds fast på "land" (man gick som på en brygga, allt var ute på vattnet). Jag hittade ett jättefint armband, ett lila (förvånade?, nej hihi). Pappa köpte sig en bit krokodil som han gick runt och smaskade på, smakade en bit, kan inte riktigt beskriva smaken, det smakar kött.
Mycket fina konstverk av olika slag fanns, dessa blommor som är på de två sista bilderna är tvålar. Mycket fint hantverk må jag säga!
 
 
Efter vi varit på marknaden så gick vi till poolen. Där satt vi en stund, sedan åkte pappa och hämtade motorcykeln som han lämnade in på service, och sina nya glasögon. Då passade jag på att springa lite på gymmet under tiden.
 
 
På kvällen så har vi nu varit på en dansshow. Det var lite dragshow och lite imitation. Vi gick även och tittade runt lite på en marknad. Nu är det nästan marknader överallt varje dag. Det är för att det är nyår, då har de extra mycket. Det gör inte mig någonting! Jag köpte en till klänning, den vita som jag köpte på julafton har jag nu i mörklila. Hittade även två kameraringar =)

Trackback



Mitt namn är My Isoniemi, jag är 20 år och är just nu bosatt i Norrköping. Jag kommer ursprungligen från Kumla/Örebro där jag är född och uppvuxen. Idag studerar jag andra året på Kultur, samhälle och mediegestaltning vid Linköpings Universitet, inom ett par år får vi se vart medievärlden tar mig.

Besöksräknare fr. 27-04-11
Idag: Denna vecka:
Denna månad:
Totalt:



2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2011
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2012
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December

2013
Januari Februari Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober
November December